Braucam Latgales lūkoties

braucam_Latgales_lukoties

Kādā jaukā svētdienas dienā seši braši jaunieši iz LUAVIV – Raimonda, Edīte, Gatis, Edvarts, Sergejs un Jānis devās braucienā uz Dagdu, lai iepazītos ar vasarā plānotās „Lauku skolas” norises vietu.

Dagdu izdevās atrast veiksmīgi, arodvidusskolu ar. Istabiņas, kuras mums ierādīja, bija ērtas un omulīgas, vienīgi izbrīnīja īpatnējais tapešu raksts ar kaņepēm – ļoti atbilstoši Atturības biedrības ērtībām. Pusdienas mums nedeva (vēlāk izrādījās – labi, ka tā), tāpēc devāmies uz vietējo veikalu, iepirkām čipsus, un gājām uz parku pie ezera, lai nedaudz ieturētos un apspriestu projekta galvenos jautājumus. Pasēdēšanā brīvā dabā un siltā saulītē bija ļoti auglīga, jo visas galvenās problēmas atrisinājām.

Tad pārcēlāmies atpakaļ uz Kaņepju istabiņām, lai sīki izrunātu dienu plānus un sadalītu uzdevumus. Pēc tam sekoja vakariņas ar „brīnumgardiem” cepelīniem. Lietuviešu nacionālais ēdiens. Brīnos, kā šie vēl dzīvi.
Pēc vakariņām nolēmām aizbraukt uz netālo Ežezeru, un tā krastā ieturējām pamatīgu pikniku. Viss bija labi līdz brīdim, kad Jānis izdomāja uztaisīt ekšenu (action). Iepriekš nezināju, ka, uzlejot desiņām grilā benzīnu, sanākt tik fantastiskas lietas. Tagad tā ir mana firmas zīme. Izbraucām vietas, kur notiks pārgājiens. Kalna galā dabūjām fantastiskas bildes by Gatis.

Vakarā paskatījāmies filmu un Sergejs mums pirms iemigšanas lasīja pasaku par draudzību. Skumji, saldsērīgi, un pamācoši. Radās ideja, ka nometnē katru vakaru kāds no vadītājiem lasīs visiem priekšā pasaku.
Otrā rītā pēc brokastīm, kas bija par 14% labākas nekā vakariņas, devāmies darbos: apbraukājām pagasta padomi, jauniešu biedrību, pensionāru biedrību, skolas administrāciju, pilsētas domi, kultūras namu, tūrisma informācijas centru, amatniekus, un vēl, un vēl. Diena pagāja darbos, cilvēki bija ļoti atsaucīgi, un daļu no nepieciešamā pirms nometnes izdevās nokārtot un sakārtot. Paēdām pusdienas, šoreiz uz visiem 100% un devāmies mājup.
Tādas bija mūsu divas dienas Latgalē. Skaistas, interesantas, jautras, piedzīvojumiem bagātas un arī darbos auglīgas.